Változásmenedzsment

Az informatikai rendszerek bevezetésekor vagy továbbfejlesztésekor általában a szervezetet és/vagy az üzleti folyamatokat is módosítani kell. A rendszerbevezetéshez kapcsolódó szervezetfejlesztés célja, hogy a megváltozott folyamatok hatékonyabban tudják szolgálni a vállalat üzleti érdekeit.

A folyamatok optimalizálása során a jelenlegi szervezeti felépítéstől és üzleti folyamatoktól kiindulva, azokat felmérve, kell megtervezni az új folyamatokat/szervezetet, figyelembe véve a változások bevezetésének ütemezését, valamint kommunikációját is.

A rendszerfejlesztés, bevezetés, valamint a hozzájuk kapcsolódó folyamatok és/vagy szervezeti átalakítás egyik legkritikusabb pontja a nem kellően megtervezett változáskezelési eljárás. A változásokkal szembeni (emberi) ellenállás, az alacsony motivációs szint és morál, a kommunikációs folyamat sérülése, illetve a rendszerváltozások miatti kezdeti hatékonyságvesztés és esetleges ügyviteli problémák jelentős kockázatokat rejtenek magukban a sikeres bevezetésre/átalakításra vonatkozóan.

A szervezetek változásmenedzsmentjéhez az alábbi technikai támogatásokat is biztosítjuk:

  1. képzési rendszerek, a belső kommunikációs rendszer, webes alkalmazások, információs háttér fejlesztése,
  2. csapatépítés, munkaerő gazdálkodási standardok, teljesítménymérési rendszerek bevezetése,
  3. csoportmunka hatékonyság növelő megoldások bevezetése, úgymint saját fejlesztésű Vezetői Kontroll és Projektkövető rendszer, vagy saját, egyedi implementációjú megoldások bevezetése (SAMBA szerver, levelező rendszerek, nyomtatási szolgáltatások, Asterix alapú IP telefonközpont FAX szervizzel, stb.),
  4. egyedi fejlesztésű elektronikus oktatási (e-learning) rendszerek kidolgozása.